7 lutego 2014

Ciasteczka cytrynowe


      Nigdy wcześniej nie piekłam tych ciasteczek, ale coś mnie kusiło, żeby je zrobić i się nie zawiodłam! Kiedy spróbowałam pierwszą sztukę, byłam w siódmym niebie ;) Ciasteczka są kruche z zewnątrz, lekko wilgotne w środku, oraz słodziutkie, a odrobina soli dodała im taki fajny oryginalny smaczek ;p do tego bardzo czuć cytrynę na czym mi zależało, bo w końcu to cytrynowe ciasteczka ;p Mojej rodzinie bardzo smakują i proszą o dokładkę z czego jestem szczęśliwa. Na pewno jeszcze nie raz je upiekę! Na prawdę polecam!

Składniki na ok 45 ciasteczek:
-185g mąki pszennej
- 3 żółtka
-110g masła
-100g cukru
-skórka starta z 1 dużej cytryny
-płaska łyżeczka aromatu cytrynowego
-2g soli

Przygotowanie:
Masło utrzeć mikserem, dodać cukier i skórkę cytrynową oraz sól, potem dodać żołtka z aromatem. Na koniec wsypać mąkę. Formować małe kulki wielkości łyżeczki lekko spłaszczone,ale nie za bardzo. Piec ok 20 min, w temp. 175 stopniach, aż będą lekko rumiane. Ostudzić. Mi wyszło dokładnie 48 sztuk.                    
*można również do ciasta dodać rodzynki lub żurawinę :)

 SMACZNEGO!

 kaloryczność: 1 ciasteczko ok 42 kcal
                     całe ciasto 2060 kcal

6 komentarzy:

  1. 48 sztuk idealnych ciasteczek .Widac ,że mięciutkie - mniamm

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłam i jestem zadowolona! Rzeczywiście mają coś w sobie, taki fajny posmak, do tego skórka z cytryny idealnie do nich pasuje :) pierwszy raz takie jadlam i bardzo mi smakują, a jestem wybredna ;p polecam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię takie cytrynowe wypieki, baby, ciasteczka, masy :) więc może spróbuje.

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacja! są słodziutkie, mocno cytrynowe, pycha. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. super, aż się głodna zrobiłam :D zapraszam do mnie http://lamarafashion1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciasteczka są przepyszne! Idealnie pasują do herbatki :) zrobiłam je z moją córeczką i już połowy nie ma, ten cytrynowy smak jest świetny, polecam! :)

    OdpowiedzUsuń