21 kwietnia 2013

Murzynek


Przedstawiam Wam ciasto Murzynek. Jest puszysty, nie za wilgotny, nie za suchy, po prostu idealny :) Polewa świetnie się z nim komponuje...Zachęcam do wypróbowania przepisu.

Składniki:
-1 margaryna
-pół szklanki wody
-2 szklanki cukru
-2 łyżki kakao
-2 szklanki mąki
-4 jajka
-proszek do pieczenia 15g

Sposób przygotowania:
Margarynę rozpuścić, dodać do niej cukier, wodę i kakao, podgrzać. Po ostudzeniu dodać do tego 4 żółtka i odlać z całości pół szklanki jako polewę.
Do pozostałego dodać mąkę wymieszanej z proszkiem do pieczenia. Białka ubić na sztywną pianę i dodać do wszystkiego mieszając łyżką. Wyłożyć ciasto na blaszkę ok 24x29cm. Piec ok. 45 min z termoobiegiem w 170 stopniach. Na koniec, gdy ciasto jest jeszcze lekko ciepłe polać zagotowaną polewą. 

SMACZNEGO!

Kaloryczność: 100g - 430 kcal



7 komentarzy:

  1. Wyglada apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. mama zrobiła z dżemem porzeczkowym(przekroiła i posmarowała dżemem)Pycha!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moja mama też smaruje, ale powidłami :) i polewa czekoladą, ale ja zrobiłam podstawową formę.

      Usuń
  3. prawdziwy rasowy murzenek!aż ślinka cieknie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. długo szukałam przepisu na tradycyjny murzynek i postanowiłam upiec z Twojego bloga, wyszedł rewelacyjny! a ta polewa to na prawde fajny pomysł ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. Polewę robię taką jak do makowca z jabłkami :) http://pychotka23.blogspot.com/2013/08/makowiec-z-jabkami.html
      POLEWA:
      -90g cukru pudru
      -50g margaryny
      -30g kakao
      W garnuszku rozgrzać margarynę, dodać kakao i cukier. Wymieszać :)

      Usuń